Skip to content

6 modalitati prin care sa imbunatatiti activitatea mersului pe jos

Aplicatiile care calculeaza numarul zilnic de pasi au devenit o necesitate pentru o mare parte din populatie care lucreaza de acasa si uita sau nu are timp pentru a face miscarea. Simplul mers ajuta la sanatatea corpului, dar si a mintii.

Recomandarile specialistilor sunt de a face cati mai multi pasi, mai ales daca sunteti in categoria persoanelor sedentare, cu valori intre 6000 si 10000 de pasi zilnic. Insa mersul propriu-zis poate avea si alte beneficii care sa imbunatateasca experienta pasilor.

Un prim pas este sa ne propunem obiective mici, pe care creierul sa le proceseze astfel incat sa ne convingem sa iesim din casa.

Cel mai probabil, in zilele mohorate, cu ger si fara soare, nu vom gasi motivatia pentru a iesi la plimbare. Insa autoarea cartii “The Mindful Walker”, Alex Strauss, explica cum e mai simplu sa ne convingem sa iesim pentru cinci minute din casa, indiferent de vreme. O data iesiti din casa, cel mai probabil plimbarea se va transforma intr-o calatorie mai lunga.

O modalitate de a te bucura de plimbare este observatia asupra pasarilor din cartierul unde va plimbati pe strazi.

Desi anotimpul de iarna pare ca a alungat toate vietuitoarele spre tari mai calde sau in hibernare, sunt inca multe pasari care pot fi observate in natura. Mai mult, datorita faptului ca majoritatea copacilor au ramas fara frunze, pasarile sunt mult mai usor de observat. In orase, chiar daca mai rar, putem descoperi pasari ca vrabia, pitigoiul, cinteza, ticleanul, mierla, ciocanitoarea, cotofoana,  ciori, porumbei si gugustiuci, dar si ratele si pescarusii, daca plimbarile se petrec in jurul unui luciu de apa.

Si vegetatia poate fi observata, chiar daca este anotimp rece.

Exista aplicatii care ofera ghiduri pentru copaci, ca cea creata de ONG-ul Woodland Trust, dar si aplicatii de tip PictureThis, prin care se pot identifica instant plante, inclusiv plante de apartament si informatii despre ingrijirea acestora.

Folositi timpul petrecut mergand pentru a asculta podcasturi sau sunete specifice plimbarilor sonore.

Daca formatul de continut de tip podcast nu va place, exista si varianta de aplicatie interactiva cu „plimbari sonore”. Aplicatia Echoes contine sunete realizat de artisti, muzicieni, autori si istorici din intreaga lume care faciliteaza o coloana sonora pentru o plimbare.

Incercati plimbarea “Mindful” pentru un mai bun antrenament de tip mind-body.

Corpul, dar si mintea sunt acum implicate in miscare, asa ca sedintele de “plimbare mindful” va vor ajuta sa atingeti obiectivul sportiv setat, dar si sa va relaxati si sa deveniti mai prezenti si eficienti in ceea ce aveti de facut. Astfel de antrenamente sunt disponibile ca aplicatii, incluzand ghidari, sunete si ritmuri muzicale pe care sa le ascultati atuci cand plecati la plimbare sau alergat. 

Folositi timpul plimbarii pentru a suna un prieten.

Conexiunea umana este la fel de importanta ca miscarea, iar perioada pe o care o experimentam cu totii, indiferent unde suntem in lume, a devenit din ce in ce mai apasatoare prin lipsa intalnirilor si interactiunilor reale cu oamenii. De asemenea, rutina zilelor s-ar putea sa ingreuneze decizia de a suna pe cineva, asadar plimbarea zilnica poate deveni un motiv bun de a introduce o noua rutina.

adesea la fel de bună ca medicina, așa că, deși este posibil să nu ne putem întâlni prietenii față în față, îi putem chema să meargă și să vorbească. Este greu să simți că există multe de spus atunci când ești îngropat în aceiași patru pereți zi după zi, dar în timp ce te plimbi, stimulat de simțurile și impulsul tău, s-ar putea să descoperi că există brusc multe de vorbit despre.

Citește în continuare