Skip to content

Designerul Nick Graham a vandut o jacheta digitala cu echivalentul a 17.000 de dolari. De culoare aurie, geaca comemoreaza aterizarea pe Luna din 1969.

Asa cum tendintele din moda indicau de aproape 2 ani, au crescut interesul si valoarea hainelor digitale. Designerul Nick Graham a anuntat vanzarea unei jachete aurii de tip bomber care a fost achizitionata pentru 20.000 MANA (criptomonede) echivalentul a 17.000 de dolari.

In timp ce jacheta aurie a fost creata special pentru a comemora aterizarea pe Luna a rachetei Apollo 11, succesul lui Nick Graham previzualizeaza viitorul socializarii umane si mult-discutatul multiverse care urmeaza sa fie lansat in curand. Conceptul a atras atentie in urma cu cateva saptamani cand Mark Zuckerberg a redenumit numele companiei Facebook in Metaverse.

Recent, un raport Wunderman Thompsons a anuntat ca vietile oamenilor se vor muta in Metaverse, un loc in care viata fizica se intalneste cu amprenta digitala a fiecaruia. Fiecare om va avea propriul avatar iar brandurile au creat deja case, masini, haine, pantofi si opere de arta care pot fi cumparate strict in mediul digital.

Pentru a intelege mai bine viitorul, toata lumea va trebui sa stie ce inseamna fiecare dintre cele 4 „realitati”: augmentata, virtuala, mixta si extinsa.

Realitatea augmentata (AR) este atunci cand va aflati inca in mediul dvstra actual si pur si simplu suprapuneti grafica computerizata peste ceea ce vedeti deja. Cel mai cunoscut exemplu este jocul Pokemon Go! 

Realitatea Virtuala (VR) este opusul acesteia si, cu ajutorul ochelarilor speciali, veti vedea o alta lume.

Realitatea mixta (MR) are elemente virtuale sau digitale amestecate cu elemente fizice, este nivelul cel mai avansat al realitatii augmentate, unde tehnologia este capabila sa va recunoasca mediul in care va aflati folosind senzori de adancime.

Graham, care a vandut jacheta cu 20.000 de MNA, criptomoneda disponibila exclusiv pe Decentraland, o platforma de realitate virtuala in 3D a declarat pentru publicatia WWD ca „acest lucru ne arata clar ca metaverse-ul si comunitatea atasata lui reactioneaza pozitiv la piese relevanta si autentice. Oamenii vor sa iasa in evidenta intr-o multime iar aceasta jacheta dovedeste asta. Universul real si cel virtual din metaverse sunt o combinatie perfecta.”

Jacheta a fost creata in parteneriat cu Banquest, un studio de haine digitale si Dapp Craft, o agentie care creeaza experiente pentru metaverse si care a recreat aterizarea Apollo 11 pe Luna in platforma Decentraland. Pentru utilizatori, a fost disponibila un moment 3D in care astronauti au iesit din capsula in care se aflau expuse piesele vestimentare digitale si au facut primii pasi pe Luna.

Spaceone Industries, afacerea secundara a lui Graham, creeaza produse sustenabile si dezvoltate stiintific pentru călătoriile in deep space, dezvolta NFT-uri si dispozitive portabile virtuale. In ianuarie, compania planuieste sa deschida un port spatial virtual in Decentraland, care va permite avatarurilor sa zboare digital catre Statia Spatiala Internationala cu o viteza de 44.256 de kilometri pe ora si sa revina inapoi – intreaga experienta este in realitate virtuala.

Tot anul viitor, Graham planuieste sa lanseze si prima sa colectie fizica, devenind printre primii designeri din lume care creeaza mai intai pentru mediul virtual si apoi trece in spatiul fizic. 

Un exemplu devenit faimos de metaverse din lumea modei care a fost prezentat si pe Urban.ro este rochia „invizibila” sau digitala care a fost vanduta cu 9.500 de dolari.

Kerry Murphy, fondatorul „The Fabricant”, prima casa de moda digitala, crede ca aceste obiceiuri de a avea diferite posesii in mediul digital exista de ceva vreme in randul tinerilor pasionati de jocuri pe computer.  

In ultimii 2 ani, Adidas, Puma si Tommy Hilfiger au inceput sa dezvolte propriile tinute digitale pe care gamerii le pot cumpara pentru jocurile preferate – cel mai popular fiind Fortnite. Amprenta digitala a fiecaruia este denumita „avatar” si, similar personajelor din filmul lui David Cameron, fiecare om are un corespondent digital care are propria casa, masina, haine si aspect exterior.

In ultimele luni, NFT-urile au devenit tot mai populare iar o piata digitala a vandut, in luna februarie, 600 de perechi de pantofi sport digitali in numai 7 minute, vanzare care a generat un venit de 3,1 milioane de dolari.

Citește în continuare