Skip to content

Special Urban. Cu ochii pe Don’t Look UP (Nu priviti in sus) din 24 decembrie pe Netflix. Leonardo DiCaprio “Este un film atat de important la care sa participi, in acest moment special.”

Cand Leonardo DiCaprio se implica intr-un film, cel mai probabil acesta ia toate premiile din industrie; e lectia pe care am invatat-o urmarindu-i cariera perfect manageriata.

Din 24 decembrie Leonardo DiCaprio e din nou in atentia lumii pentru ca detine rolul principal in filmul “Don’t Look UP”, o productie Netflix, regizata de Adam McKay, cu o distributie exceptionala. Langa DiCaprio se afla Jennifer Lawrence, Meryl Streep si Cate Blanchett.

“Don’t look up” /”Nu priviti in sus” spune povestea a doi astronomi insignifianti (Laurence si Dicaprio), care trebuie sa participe la un turneu mediatic mondial pentru a avertiza omenirea in legatura cu iminenta sosire a unei comete care va distruge Pamântul.

Filmul e parca creat pentru crezurile lui DiCaprio care a investit foarte multi bani in popularizarea si rezolvarea unor probleme climatice si care, cum a si recunoscut, are o suparare mare pentru ca massmedia nu ia in serios mesajele oamenilor de stiinta. De fapt, ca sa exploateze cat mai mult filmul pentru a transmite mesajul pe care si-l dorea, a cerut ca personajul lui sa aiba un monolog in care sa fie toate frustrarile oamenilor de stiinta a caror parere nu e ascultata. Pentru a ajunge la forma pe care o dorea, intr-un context potrivit filmului care este o satira si are o cheie comica, a lucrat cu multi cercetatori si a facut peste 15 drafturi al momentului respectiv. Il veti descoperi in film si, fie si pentru acele doua minute, merita o nominalizare la Oscar.

Dar ca sa ajunga aici, la a pune conditii intr-un film de o asemenea amploare, a fost nevoie de peste 30 de ani de munca si o strategie care l-a transformat intr-un brand puternic prin numele sau (ca Pacino sau DeNiro), niciodata prin brandurile altora. Parte din aceasta strategie a fost sa nu accepte niciodata un rol intr-o franciza Disney, Lucas sau Marvel.

In primul rand, de foarte multi ani nu acorda interviuri decat in campaniile de promovare si in compania regizorului sau a unuia dintre actorii cu care joaca in filmul pe care-l promoveaza, nu vorbeste despre viata lui privata (desi e unul dintre cei mai fotografiati de paparazzi si a fost in relatii cu unele dintre cele mai frumoase modele din lume) si isi foloseste conturile de social media pentru a milita pentru cauzele de mediu in care crede.

Intr-o epoca in care toti speculeaza viata privata pentru mai multa expunere, el e old fashion si ramane concentrat doar pe munca si pe rezultatee ei, iar directia aceasta a avut-o inca de la inceputul carierei cand, dupa rolul din Titanic a fost desemnat unul dintre cei mai frumosi barbati in America, a raspuns ca e ceva trecator, neimportant si se concentreaza pe alte aspecte pentru ca “filmul, daca e facut bine, e ca o opera de arta; va putea fi vazut si peste 100 de ani si trebuie sa ramana la un standard ridicat si pentru acele vremuri.”

DiCaprio a devenit un star global odata cu rolul din Titanic (film care are un record absolut in cinematografie: a fost numarul 1 in toate teritoriile in care a fost difuzat, la foarte mare distanta de orice alta pelicula), dar pana la intalnirea cu James Cameron si Kate Winslet, fusese deja nominalizat la Oscar pentru rolul din “What’s Eating Gilbert Grapesi jucase in “Romeo & Juliet” al lui Buzz Luhrmann. Toate acestea pana la 23 de ani.

De atunci au fost roluri exceptionale in filme ale unor regizori care sunt recunoscuti pentru unicitatea lor – de la Woody Allen in “Celebrity” (1988), la Oliver Stone in “The Beach” (2000), Steven Spielberg in “Catch me if you can” (2002), Martin Scorsese in “Gang of New York” (2002) sau Christopher Nolan – “Inception” in 2010, Quentin Tarantino “Django Unchained” in 2002 si Alejandro Inarritu in “Revenant” (2015)

Despre intalnirea cu el, Scorsese a declarat ca a fost momentul in care i-a “revenit dragostea pentru cinema”, iar colaborarea lor care a mai inclus si “The Departed”, “Shutter Island”, “The Woolf of Wall Street” a scris istorie in cinematografie, exact asa cum si-a dorit DiCaprio inca din copilarie.

Leonardo DiCaprio (47 de ani) vine dintr-o familie de intelectuali, cu mama secretara intr-un birou de avocatura si tatal un editor de benzi desenate, si cu influente in educatia europeana, bunica din partea mamei avand radacini germane si educatie in Rusia. Asa se face ca mama era pasionata de pictura, iar numele sau vine dupa ce mama a vazut un tablou al lui DaVinci in galleria Uffizi din Florenta.

Parintii s-au separat cand el avea doar 1 an.

Astazi e unul dintre cei mai influenti si mai importanti oameni din lume ( a fost pus de Revista TIME in topul celo mai influenti oameni in 2018), dar n-a avut deloc o viata usoara la inceput. Cum traia in Los Angeles, mama l-a dus la castinguri pentru reclame in speranta ca va contribui la venitul familiei. A inceput sa apara in reclame de la 5 ani si visa sa fie “cand va fi mare” un biolog marin, inspirat de documentarele lui Cousteau. A marturisit ca, la 18 ani cand ii era foarte greu sa-si gaseasca un agent, a participat in cateva luni la mai bine de 100 de castinguri si oricat i-ar fi fost de greu nu a vrut sa renunte pana n-a intrat in serialele de televiziune ale epocii.

Tot atunci pentru a intra in sistem si a cunoaste producatori si agenti de casting a participat la un show de televiziune, Fun House, unde copiii erau pusi sa faca tot felul de probe stranii – el fiind pus la incercarea de a prinde un peste dintr-un bol folosindu-se doar de dinti.

Astazi are 4 nominalizari la Oscar (“What’s Eating Gilbert Grape”, “The Aviator”, “Blood Diamond”, “The Wolf of Wall Street”, “Once Upon a Time in Hollywood”), o statueta pentru “The Revenant” si cea mai mare parte din timpul in care nu se afla pe platourile de filmare o investeste in proiecte de protectia mediului si in actiuni care semnaleaza criza climatica.

S-a intalnit de-a lungul timpului cu toti presedintii tarilor care au influenta si putere in luarea unor decizii in protejarea mediului, a fost chiar in audienta la Papa pe care l-a convins sa apara intr-un documentar pe aceasta tema, iar astazi e protagonist intr-un film care vorbeste – intr-o cheie de ultimatum satiric despre criza climatica. Si spune, in forma cea mai accesibila pentru publicul care i-a urmarit cariera, ca daca nu vom face schimbari acum, si nu vom proteja planeta, sfarsitul va fi tragic pentru toti.

In conferinta de presa globala de la lansarea filmului “Don’t Look UP” la care urban.ro a participat, Leonardo DiCaprio a spus; “Adam (n. red, regizorul si scenaristul Adam McKay) a creat acest film despre criza climatica, dar l-a pus intr-un context de urgenta prin faptul ca este vorba despre o cometa care va lovi Pamantul in termen de sase luni. Stiinta a devenit politizata, tot timpul relatandu-se fapte alternative. Sunt recunoscator ca am jucat un personaj care se bazeaza pe atât de multi dintre oamenii pe care i-am intalnit in comunitatea stiintifica si, in special, oamenii de stiinta din domeniul climei care au incercat sa comunice urgenta acestei probleme si care se simt ca si cum ar fi pusi tot timpul pe ultima pagina a ziarului. Imi place modul in care a portretizat aceste doua personaje diferite, unul care este incredibil de deschis, ca un personaj de tip Greta Thunberg in Jen, si al meu, care incearca sa joace in cadrul sistemului. Imi place, de asemenea, modul in care a fost incredibil de sincer in legatura cu felul in care suntem atat de mult distrasi de la adevar in zilele noastre. Este un film atat de important la care sa participi, in acest moment special.”

Filmul “Don’t Look UP”, “Nu priviti in sus” poate fi vazut pe Netflix.

Citește în continuare