Skip to content

Astazi incepe Festivalul de film de la Venetia. Iata cele mai asteptate 10 filme care vor avea premiera in zilele viitoare, de la „Maestro”, noul lungmetraj al lui Bradley Cooper, la „Ferrari” de Michael Mann si „Dogman” de Luc Besson.

Astazi se deschide cea de-a 80-a editie a Festivalului de Film de la Venetia, un eveniment major pentru cinefili la sfarsitul lunii august si inceputul lui septembrie.  Din cauza grevei actorilor, organizatorii au facut cereri de exceptare de la protest pentru ca o parte din actori sa ajunga totusi la Venetia unde vor fi proiectate filmele unor mari regizori, pelicule mult asteptate.

Iata 10 dintre cele mai asteptate filme de zilele viitoare.

„Maestro” de Bradley Cooper (in competitie)

Revenit in spatele camerei de filmat dupa „A Star is Born”, Bradley Cooper il interpreteaza pe Leonard Bernstein intr-un biopic-eveniment care ar putea castiga cateva Oscaruri. Sigur, cei multi dintre spectatorii viitori au auzit de film cand a fost provocata o controversa legata de machajul lui Cooper pentru transformarea in Bernstein, dar filmul e mult mai mult decat aceasta smecherie de PR care cumva, pentru publicul educat, a fost o activare frivola, nepotrivita cu contextual subiectului.

„Priscilla” de Sofia Coppola (in competitie)

 Dupa „Elvis”, pe care unii l-au gasit prea dur si departe de adevar, ba chiar usor misogin, a venit vremea meciului retur, cu un biopic dedicat Priscillei Presley de Sofia Coppola, o regizoare careia ii pierdusem urma de ceva vreme. Priscilla reala, cea care a fost inspiratie pentru film, endorseaza puternic pelicula in aceste zile si a declarant ca a plans cand a vazut varianta finala a povestii de pe ecran pentru ca e foarte aproape de ceea ce a trait ea. Ne asteptam, dincolo de poveste, la imagini frumos structurate si colorizate, si la o abordare fina si sofisticata a unui subiect delicat.

„The Killer” de David Fincher (in competitie)

Maestrul thriller-ului („Se7en”, „Zodiac”) a adaptat banda desenata franceza „The Killer”, cu Michael Fassbender si Tilda Swinton, care urmareste un om nemilos care se revolta impotriva angajatorilor sai. Suna ca un sinopsis clasic, dar este un pariu sigur ca David Fincher a produs o alta capodopera a zilei. Si va fi foarte interesant de vazut cum si-a adaptat Fincher stilul la dinamica acestor vremuri si la atentia tot mai redusa a publicului. Filmul intra pe Netflix imediat dupa festival.

„Evil Does Not Exist” de Ryûsuke Hamaguchi (in competitie)

Noul film intrigant al regizorului de la „Drive my Car”. Proiectul a inceput cu un cantec de Eiko Ishibashi, care a scris muzica pentru „Drive my Car”, despre satenii ale caror vieti sunt bulversate de sosirea dezvoltatorilor imobiliari.

„Poor Things” de Yorgos Lanthimos (in competitie)

Adaptarea romanului cult „Poor Things” de Alasdair Gray, cu Emma Stone si Willem Dafoe in rolurile principale, in fata camerei de filmat a regizorului grec Yorgos Lanthimos („Canin”, „The Lobster”). Estetica foarte aparte a trailerului s-ar putea sa va descurajeze, dar s-ar putea sa fie si pe placul lui Damien Chazelle…

Lanthimos nu e doar un regizor genial, e si o motivatie pentru alti regizori care vor sa faca filme de autor si sa aiba succes de masa, la publicul larg. Umorul lui Lanthimos, educatia sa vizuala, interesul pentru subiecte care spun adevarurile societatii contemporane i-au facut si pe actorii de top sa-si doreasca sa fie in filmele lui, iar visurile regizorului au devenit realitate. Poor Things e un film pe care va trebui sa-l cautam in festivaluri.  

„El Conde” de Pablo Larrain (in competitie)

In seria filmelor nebunesti, cel putin pe hartie, avem in competitive de la concurentul chilian un film cu vampiri… cu Pinochet in rolul maestrului intunericului.

Pablo Larrain („Jackie”, „Spencer”) este un cineast imens, care inca nu a fost pe deplin apreciat de publicul cinefil. Filmul va putea fi vazut pe Netflix dupa festival.

„Memory” de Michel Franco

Franco, un regizor Mexican care a fost de doua ori si in Romania, care este un preferat al juriilor festivalurilor internationale, a trecut la un alt nivel al filmelor sale. Are la Venetia un film cu o distributie internationala exceptionala – Jessica Chastain, Peter Sarsgaard, Brooke Timber, Merritt Wever, Elsie Fisher, Jessica Harper, Josh Charles.

Filmul este povestea Sylviei, un asistent social care duce o viata simpla si asezata careia ii se schimba cu totul programul si mediul atunci cand Saul o urmareste pana acasa de la reuniunea lor din liceu. Intalnirea lor surpriza ii va afecta profund pe amandoi, deschizand o usa spre trecut.

„Ferrari” de Michael Mann (in competitie)

Adam Driver il interpreteaza pe Enzo Ferrari, pilot de curse si constructor de masini, intr-un film de regizorul care a facut istorie in filmele de actiune Michael Mann ( „Heat” si „Collateral”).

Exista deja zvonuri despre o scena de accident spectaculoasa.

„Dogman” de Luc Besson (in competitie)

E marea revenire a lui Luc Besson, si o mare revenire in competitie. Regizorul lui „Leon” si “Al cincilea Element” urmareste un om aruncat la caini si flamand de violenta, intr-o poveste care il are pe extraordinarul actor Caleb Landry Jones in rolul principal.

„La Bête” de Bertrand Bonello (in competitie)

Adaptarea cartii „Bestia din jungla” de Henry James, transpusa in trei epoci distincte, cu Léa Seydoux in rolul unei femei indragostite care cauta sa scape de iubire. Un pitch intrigant, mai ales ca a fost filmat sub indrumarea unuia dintre cei mai mari regizori ai cinematografiei contemporane, Bertrand Bonello („Saint-Laurent”), multiplu castigator la Cannes.

Citește în continuare