Skip to content

Victoria’s Secret renunta la fotomodelele „ingeri” pentru ca nu mai sunt relevante cultural. Au fost inlocuite cu o jucatoare de fotbal, o antreprenoare, o jurnalista si activiste ale comunitatii LGBT+.

Dupa cativa ani in care politica brandului nu s-a potrivit deloc cu agenda civica si sociala, compania Victoria’s Secret anunta o schimbare majora: va inlocui faimoasele fotomodele ingeri cu un colectiv format din 7 femei de succes care nu sunt neaparat modele de meserie.

In ultimii ani, compania cunoscuta pentru faimoasele „Fantasy Bra” si cele mai extravagante costume de baie si seturi de lenjerie intima, a fost intens criticata pentru ca nu se aliniaza cu agenda sociala a vremurilor. 

Mai exact, brandul Victoria’s Secret a fost acuzat ca promoveaza stereotipuri daunatoare in privinta femeilor si a rolului lor in societate. Si anume ca ar trebui sa fie foarte slabe si preocupate constant numai de aspectul fizic si de o senzualitate debordanta. Pe masura ce discursul public a fost influentat puternic de organizatii precum #MeToo si miscarile feministe sau care militeaza pentru egalitatea intre sexe, Victoria’s Secret a fost pozitionat ca un simbol al unui mod invechit si anti-progresist de a gandi.

Acestor probleme li s-au adaugat si acuzatiile pe care Leslie Wexner, CEO-ul companiei le-a avut in legatura hartuirea sexuala si legaturile stranse cu milionarul Jeffrey Epstein care s-a dovedit a fi unul dintre cei mai mari traficanti sexuali din lume. Consiliul director care conduce Victoria’s Secret a hotarat sa il concedieze pe Wexner pentru a diminua pagubele de imagine produse de acesta. Dupa ce vanzarile au scazut cu 63% in 2018 iar defilarea din 2019 a fost anulata pentru prima oara in istoria brandului, compania urma sa fie vanduta unui conglomerat de retail insa articolele negative din presa si de pe retelele de socializare au fost un factor decisiv iar vanzarea nu a mai avut loc.

In plus, in ultimii ani au aparut numeroase branduri de lenjerie intima care s-au orientat catre toate tipurile de forme feminine, nu doar catre siluetele suple. De la Savage x Fenty al Rihannei la giganti precum H&M sau ASOS, campaniile cu modele diverse sau plus-size au devenit o adevarata tendinta.

Astfel, Victoria’s Secret renunta la „ingerii” sexy, la defilarile cu aripi de 10 de metri inaltime si la designul spectaculos al creatiilor care au transformat brandul de lenjerie intima in unul din cele mai dorite din lume. 

„VS Collective” este noul concept abordat de companie. Implica 7 membri fondatori care functioneaza ca ambasadori ai brandului nu prin imagini in care poarta lenjeria ci prin valorile si principiile pentru care lupta. Cele 7 femei sunt modelul Adut Akech, o refugiata care militeaza pentru sanatatea emotionala, jurnalista Amanda de Cadenet, cunoscuta ca fotograf si activist pentru egalitatea intre sexe (a fondat ONG-ul GirlGaze), campioana mondiala la ski Eileen Gu care lupta, la randul ei, pentru pozitiile de egalitate ale femeilor si ale tinerelor din lumea sportului, jucatoarea de fotbal Megan Rapinoe, activista pentru drepturile LGBTQIA+, modelul Paloma Elsesser care militeaza pentru diversitatea corporala, actrita si antreprenoarea Priyanka Chopra si actrita si modelul Valentina Sampaio care este activist LGBTQIA+ si primul model transexual care a pozat pentru Victoria’s Secret in 2019.

Incepand de anul acesta, Victoria’s Secret va dona 5 milioane de dolari anual pentru lupta impotriva diferentelor rasiale si de gen si va investi in viitorul femeilor ca oameni de stiinta sau in domeniul medical.

Megan Rapinoe, castigatoare a trofeului FIFA pentru cea mai buna jucatoare de fotbal pentru femei

Comunicatul de presa care anunta noua strategie de promovare a brandului pune accentul pe realizarile profesionale, valorile, pasiunile si interesele noilor ambasadoare. Acestea isi vor impartasi povestile si experientele de viata intr-un podcast gazduit de Amanda de Cadenet. Noua directie va avea si o componenta filantropica prin lansarea initiativei „Fondului Mondial VS pentru Cancerul Feminin” prin care va finanta cercetari menite sa eradicheze cancerul sau sa gaseasca tratamente mai eficace. Unul dintre primele programe in care brandul va fi implicat este o colaborare cu Stella McCartney ce va fi promovata in luna octombrie care este dedicata campaniilor de constientizare a cancerului de san. Momentan nu se stie daca va fi vorba si de o colectie de haine.

Brandul Victoria’s Secret a fost lansat in 1977 si avea conceptul unui magazin unde barbatii se pot simti confortabil sa cumpere lenjerie pentru femei. 

La finalul anilor ’90 si in anii 2000, brandul a lansat conceptul „Ingerilor – Victoria’s Secret Angels” unde erau implicate cele mai faimoase si bine platite modele din lume. Campaniile de marketing au creat un concept aspirational prin care majoritatea tinerelor isi doreau sa arate precum unul din ingerii Victoria’s Secret. Brandul a lansat si a sustinut carierele unora dintre cele mai cunoscute modele din lume: Gisele Bundchen, Tyra Banks, Heidi Klum, Alexandra Ambrosio si, mai recent, Karlie Kloss, Adriana Lima sau Gigi Hadid. Pentru majoritatea modelelor, sa faca parte din echipa ingerilor era echivalent cu o coperta Vogue, adica punctul culminant al carierei lor.

Martin Waters, noul CEO al companiei care lucreaza de mai multi ani pentru Victoria’s Secret, a declarat intr-un interviu publicat in New York Times ca „Pe vremuri, brandul avea un singur punct de vedere iar acela era „sexy”. Stiam de mult ca trebuie sa schimbam brandul insa nu am avut control asupra companiei pentru a putea realiza acest lucru. Acum trecem printr-o schimbare fundamentala si o facem din radacini.

Citește în continuare