Skip to content

Sabato De Sarno, numit noul director de creatie Gucci in locul lui Alessandro Michele. Relativ necunoscut, designerul italian a lucrat anterior pentru Valentino, Prada si Dolce & Gabbana.

Designerul italian Sabato De Sarno a fost numit noul director de creatie al casei de moda Gucci.

Anuntul a fost facut intr-un comunicat de presa remis in week-end de Kering, conglomeratul care detine zeci de branduri de lux arhicunoscute din industria modei. Sabato De Sarno va fi succesorul lui Alessandro Michele, care a plecat in noiembrie 2022, dupa un mandat de opt ani in care a revitalizat brandul si a revolutionat moda stabilind constant noi tendinte la nivel mondial.

De Sarno isi va prezenta colectia de debut Gucci pe podium in cadrul Saptamanii Modei de la Milano, in luna septembrie.

In noul sau rol, De Sarno va conduce atelierul de design al casei moda italiene, fiind subordonat lui Marco Bizzarri, presedinte si CEO al Gucci. Va avea responsabilitatea de a defini viziunea creativa a colectiilor pentru femei, barbati, marochinarie, accesorii si lifestyle.

In urma concedierii lui Alessandro Michele, au circulat numeroase zvonuri legate de inlocuitorul lui, fiind speculate numele unor designeri cunoscuti. Alegerea lui De Sarno pare surprinzatoare deoarece nu doar ca nu este o vedeta in lumea modei, dar este relativ necunoscut, fiind un om de fundal, nu a iesit deloc in fata cortinei pana acum. Insa este parte din aceeasi strategie de marketing pe care Gucci a utilizat-o cand l-a cooptat pe Michele in urma cu sapte ani: sa angajeze un designer care sa nu fie mai celebru decat brandul Gucci in sine pentru a nu fi asociat cu alte case de moda. Gucci il va transforma intr-o vedeta asa cum s-a intamplat si cu Alessandro Michele, fapt care va accentua puterea brandului.

In schimb, este surprinzator faptul ca De Sarno nu a avut nicio pozitie anterioara de conducere ca director de creatie. Astfel, pariul Gucci este considerat un risc.

Anterior, Sabato De Sarno a lucrat pentru casele de moda Prada, Dolce & Gabbana si Valentino, unde a fost angajat incepand cu 2009 si a supervizat colectiile pentru barbati si femei.

De Sarno, despre care nu se cunosc alte detalii inafara de joburile anterioare si de faptul ca este originar din Napoli, s-a declarat „emotionat si incantat sa contribui cu viziunea mea creativa pentru brand,″ care, a spus el, „a fost capabil sa primeasca si sa pretuiasca valorile in care cred”.

Jean Vigneron, consultant din partea companiei Egon Zehnder (specializata in angajarea pozitiilor de top-management), s-a ocupat de cooptarea lui De Sarno si a declarat: „Kering are un istoric de a paria pe designeri necunoscuti publicului. Ganditi-va la Alessandro Michele cand a fost numit director creativ la Gucci si la Matthieu Blazy, care a fost numarul doi la Bottega Veneta inainte de a obtine postul de conducere. Casele mai mici beneficiaza foarte mult de pe urma angajarii unor designeri care au deja o comunitate, in timp ce megabrandurile au deja suficienta putere de atractie. Putem presupune ca sosirea lui Sabato De Sarno se potriveste cu strategia Kering pentru Gucci de a ridica brandul si de a trece la o silueta mai clasica si mai formala.”

François-Henri Pinault, presedintele si directorul general al Kering (si sotul actritei Salma Hayek), a declarat la randul ca „La o suta doi ani dupa ce Guccio Gucci a deschis primul sau magazin in Florenta, Gucci ramane una dintre cele mai iconice, proeminente si influente case de lux din lume. Cu Sabato De Sarno la conducerea creativa, suntem increzatori ca aceasta casa de moda va continua atat sa influenteze moda si cultura prin produse si colectii extrem de dezirabile, cat si sa aduca o perspectiva contemporana, unica asupra luxului modern.”

Anuntul lui De Sarno vine in contextul in care Kering se pregateste sa anunte pe 15 februarie rezultatele financiare ale anului trecut. In 2021, vanzarile Gucci au atins 9,7 miliarde de euro, generand aproximativ 55% din veniturile Kering. In primele noua luni din 2022, au crescut cu 8%, la 7,7 miliarde de euro. Specialistii de la WWD considera ca la nivel anual, cresterea inregistrata de Gucci va fi de 5% fata de 2021.

Michele si-a pus amprenta personala inspirata de propriul stil asupra a ceea ce a devenit „stilul Gucci” cu tinute unisex, de inspiratie romantica, eclectica si o estetica maximalista, neobaroca.

Relativ necunoscut in lumea modei in momentul in care a debutat cu prima colectie Gucci in 2015, Alessandro Michele a reusit un lucru exceptional pe care editorii de moda ale revistelor importante l-au numit „Renasterea Gucci”, o comparatie cu perioada Renasterii italiene in timpul careia s-au creat cele mai importante opera de arta din istoria artei.

In timp ce majoritatea caselor de moda europene concureaza pentru a avea cele mai mari inovatoare tinute pentru a obtine incasari uriase, strategia creativa Gucci sub conducerea lui Michele a fost diferita. A creat conceptul de „Gradina Gucci” si a lansat mai multe colectii in care a creat un stil Gucci extravagant, usor recognoscibil. A fost un concept umbrela pe care l-a dezvoltat pe termen lung, pe parcursul mai multor ani si in cadrul caruia au fost create tinute casual, sport, elegante, de gala sau pijamale.

Mai jos puteti urmari traseul lui Alesandro Michele la Gucci prin cele mai spectaculoase colectii si campanii lansate in ultimii ani.

Citește în continuare