Skip to content

Pentru Australian Open, Adidas a lansat un teren de tenis din plastic reciclat, suspendat pe apa, in mijlocul marii bariere de corali.

Cu ocazia turneului de tenis Australian Open de la Melbourne care are loc zilele acestea, Adidas si organizatia de mediu „Parley for the Oceans” au lansat un teren de tenis urias creat din materiale plastice reciclate, fiind un exemplu de sustenabilitate care incurajeaza un stil de viata verde.

Proiectul promoveaza cea mai recenta linie de imbracaminte Adidas realizata din plastic reciclat si inspirata de coralii din apropierea coastei australiene.

”Noua colectie de imbracaminte pentru tenis va fi purtata de jucatorii turneului Australian Open si a fost inspirata de frumusetea si culorile Marii Bariere de Corali. Aceasta contine plastic reciclat oferit de partenerii nostri, Parley” se mentioneaza intr-un comunicat remis de Adidas. 

Parley for the Oceans este o organizatie non-profit care aduna la un loc o comunitate de creatori, ganditori si lideri din industriile creative, branduri si asociatii, cu scopul de a colabora in campanii de constientizare asupra frumusetii si fragilitatii oceanelor dar si in proiecte care ar putea sa reduca poluarea si sa protejeze mediul marin.

Adidas a colaborat cu Parley inca din 2015, de cand a inceput sa comercializeze imbracaminte si incaltaminte din plastic reciclat.

Terenul de tenis plutitor este menit sa atraga atentia asupra plasticului care ajunge in oceane prin sloganul ”Deseurile din plastic sunt o problema. Solutia noastra este inovarea.”

Intregul spatiu construit pluteste pe barci de mari dimensiuni oferite de Autoritatea Parcului Marin al Marii Bariere de Corali. Suprafata care acopera terenul a fost facuta din plasticul strans din oceane de catre Parley. Terenul plutitor a fost utilizat pentru a lansa ”pe apa” noua colectie iar dupa Australian Open se va transforma intr-un teren de sport ce va fi donat unei scoli din orasul australian Townsville.

Pentru a marca lansarea colectiei, sportivii australieni Ian Thorpe, Jess Fox, Nathan Cleary si modelul Steph Claire Smith au jucat o partida de tenis demonstrastiva pe terenul plutitor. Toate mingile care au ajuns in apa au fost recuperate la bord.

Adidas a fost una dintre primele companii de articole sportive care a adoptat un discurs orientat catre problemele de mediu, incluzand treptat in produse materiale reciclate si incurajand initativele eco-friendly. ”Am promis ca vom contribui la reducerea deseurilor din plastic si ne-am propus ca pana in 2024 sa inlocuim complet poliesterul virgin cu cel reciclat”, spune Shannon Morgan, directorul adjunct Adidas din Pacific. 

Intr-un mod similar, la finalul anului trecut, concurenta principala a brandului adidas, Nike, a utilizat 20.000 de perechi de pantofi sport vechi, purtati si i-a refolosit pentru a realiza un teren de baschet si un loc de joaca in Belgrad, capitala Serbiei.

Proiectul a fost gandit impreuna cu agentia londoneza Accept & Proceed si isi propuneze sa redirectioneze pantofii care ar fi ajuns la gunoi si sa-i reinvesteasca inapoi in comunitatea locala.

In plus, plasticul reciclat a devenit un material prim inclusiv in lumea artei care, la randul ei, incearca sa atraga atentia asupra poluarii.

Cele mai recente date arata ca peste 8, 3 miliarde de tone de plastic s-au produs in ultimii 70 de ani, dintre care doar 8% este reciclat in acest moment. Preocuparea pentru mediu a crescut in randul tututor categoriilor sociale, inclusiv ca performance artistic pentru a semnala cat de important este sa avem grija de planeta, mai ales in conditiile schimbarilor climatice atat de rapide.

Potrivit Asociatiei Global Citizen care citeaza un studiu Greenpeace, din anii 1950 s-au produs peste 8,3 miliarde de tone de plastic – greutatea a aproximativ un miliard de elefanti -, dar doar 8% din acestea au fost reciclate. Intre timp, 12% dintre deseurile de plastic sunt arse, iar restul de 79% ajung in general la gropile de gunoi.

Poluarea cu plastic afecteaza cel mai mult viata marina si persoanele din comunitatile cu venituri mici. Peste 700 de milioane de specii marine au fost afectate de plastic in ocean pentru ca odata ajuns in ocean, plasticul poate dura pana la 450 de ani si se sparge incet in particule din ce in ce mai mici – cunoscute sub numele de „microplastice” care raman in ocean permanent, care intra astfel si in lanturile alimentare prin consumul de peste al populatiei.

Citește în continuare