Skip to content

(Galerie Foto) 50 de campanii de moda din sezonul toamna-iarna 2022-2023. Versace, Prada, Moschino, Alexander McQueen, Valentino, Marc Jacobs si Louis Vuitton au ales actorii momentului in Hollywood pentru a le promova noile colectii: Zendaya, Nicholas Cage, Jerry Seinfeld, Anya-Taylor Joy, Jessica Chastain si Jeff Goldblum.

Inceputul fiecarui nou anotimp coincide cu lansarile noilor campanii de promovare ale celor mai cunoscute branduri de moda din lume. Cu cateva saptamani inainte de venirea iernii sunt prezentate fotografiile menite sa inspire o noua generatie sa cunoasca brandul respectiv dar si sa comunice in mod subtil valorile companiei respective.

Pentru sezonul de toamna-iarna 2022-2023, campaniile de moda sunt o reflexie directa a vremurilor in care traim, a postarilor virale de pe retelele de socializare, a unor probleme sociale care se discuta tot mai des in presa dar si o evadare din realitate si o intoarcere spre lumea filmelor, a desenelor animate si a artei contemporane.

De cele mai multe ori, campaniile de moda ale brandurilor de lux sunt utilizate drept inspiratie pentru numeroase alte reclame pentru produse artistice, culturale sau de uz casnic pe care le veti vedea la televizor sau pe ecranul telefonului.

Cea mai surprinzatoare campanie a sezonului de toamna-iarna 2022-2023 vine din partea brandului parizian care a oferit momentul viral al anului in industria modei: Coperni.

In urma cu cateva saptamani, defilarea Coperni din cadrul Paris Fashion Week a devenit virala dupa ce designerii au pulverizat o substanta care s-a transformat in rochie pe trupul Bellei Hadid, care aparuse nuda in fata spectactorilor. La finalul momentului, modelul american purta o rochie alba din noua colectie a brandului. Mai jos puteti revedea o scurta filmare a showului.

Desi produce tinute pentru femei, campania Coperni pentru toamna-iarna include numai bebelusi care pozeaza in versiuni miniaturale ale tricourilor, hanoracelor si paltoanele din blana falsa pe care le-au purtat modelele pe podium. Tinutele lor sunt accesorizate cu gentile „Swipe”, devenite o semnatura a brandului.  Imaginile au fost realizate de Oliver Hadlee Pearch.

Noua campanie a casei de moda italiene Prada mizeaza tot pe continuarea unui moment viral.

Dupa ce imaginile cu actorul Jeff Goldblum defiland pe podiumul colectiei Prada pentru toamna-iarna 2022-2023 au devenit virale, brandul l-a inclus pe actor si in noua campanie promotionala. Alaturi de ei apar Rami Malek, Damson Idris si modele cunoscute precum Hunter Schafer.

Fotografiile au fost realizate de David Sims si juxtapune imagini cu ambasadorii campaniei langa un ursulet de plus, o lumanare de tort si un balon cu o panza de paianjen.

Pentru promovarea colectiei Moschino, care a fost inspirata de obiecte din desene animate si de obiecte de uz cotidian, s-a optat pentru o estetica inspirata de fotografiile anilor ’20.

Pentru campania de toamna-iarna, Jeremy Scott a mers intr-o directie vizuala neasteptata cu Moschino. Fotografiile realizate de Steven Meisel surprind modele precum Imaan Hammam, Iris Law si Shalom Harlow in ipostaze care amintesc de imaginile de la inceputul secolului trecut prin care erau promovate colectiile Chanel sau Elsa Schiaparelli. Maximalismul caracteristic este nelipsit, bineinteles.

In timp ce sezonul trecut a fost dedicat esteticii „color-blocking”, pentru toamna aceasta Versace a optat pentru tinute monocromatice si o campanie mult mai misterioasa.

Donatella Versace a ales-o pe actrita Lily James pentru o transformare spectaculoasa in noua campanie Versace. Brandul cunoscut pentru imprimeuri maximaliste si tinute multi-colore s-a orientat catre o estetica neasteptata: arhitectura baroca si tinute simple, monocromatice, asortate din cap pana in picioare intr-o singura nuanta, predominant negru, cu mici detalii aurii. 

In fotografiile surprinse de Mert Alas si Marcus Piggott, actrita Lily James pare de nerescunocut si intr-o directie de vampa, complet opusa fata de rolul Cenusaresei pe care l-a jucat in filmul din 2015.

Tot pe ideea tinutelor monocrome, negre, a fost creata si campania Alexander McQueen care a fost fotografiata de Paolo Roversi si include modele precum Awar, Lucia, Florence, Celina, Wang si Achenrin.

Tot pe simplitate mizeaza si brandul britanic Burberry printr-o campanie fotografiata de Inez si Vinoodh.

Campania Burberry include cadre cu modele superbe precum Irina Shayk purtand tinutele create de Riccardo Tisci dar si cu membrii grupului The Compton Cowboys, un ONG-ul din Los Angeles detinut de afro-americani. 

Pe langa promovarea afacerilor si asociatiilor detinute de afro-americani, Burberry s-a angajat sa doneze o suma de bani pentru a sprijini eforturile comunitatii impotriva stereotipurilor raspandite in societatea americana.

Cea mai cautata fotografa a ultimelor sezoane a fost Elizaveta Porodina. Imaginile ei seamana cu picturi impresioniste, avand mereu pete de culori care transforma fotografiile in opere de arta.

Pentru campania KNWLS, Porodina a lucrat cu modelul Julia Fox pentru a combina estetica fotografei de origine rusa cu stilul Y2K (inspirat de perioada anilor 2000) al brandului.

Tot Elizaveta Porodina semneaza si campania Carolina Herrera pe care a creat-o alaturi de directorul creativ Wes Gordon.

Porodina a mai creat si campaniile KaDeWe, Hermes, Zara Beauty si Dior.

Brandul italian Miu Miu a ales trei dintre vedetele considerate „IT girls” de revistele de moda pentru a promova colectia toamna-iarna 2022-2023.

Inspirata de motivul scolaritelor, colectia Miu Miu pentru sezonul rece le are drept ambasadoare pe actrita Emma Corrin, vedeta celui mai recent sezon „The Crown” care pozeaza a treia oara pentru o campanie Miu Miu, actrita Sydney Sydney din „Euphoria” care este serialul preferat al adolescentilor in ultimii ani si modelul Emily Ratajkowski.

Fotografiile au fost realizate de Tyrone Lebon.

O alta campanie interesanta este cea fotografiata de Petra Collins pentru brandul Blumarine.

Campania Blumarine o are ca vedeta pe modelul Sasha Pivovarova si surprinde estetica redata de Petra Collins si in videoclipurile cantaretei Selena Gomez. Sezonul acesta exista mai multe campanii inspirate de filmul Barbie care va fi lansat anul viitor.

Styling-ul a fost realizat de Lotta Volkova care se ocupa si de tinutele din defilarile de la Saptamana Modei.

Tendinta numita „Barbie-core” a fost lansata incepand cu prezentarea colectiei Valentino pentru toamna-iarna 2022-2023.

Rapoartele de tendinte indica „Barbie-core” ca fiind legat de promovarea filmului „Barbie” care ii are pe Margot Robbie si Ryan Gosling in rolurile principale. Se va regasi tot mai des in reclamele pe care le veti vedea in lunile urmatoare. 

In lumea modei, Valentino a fost primul brand care a creat o intreaga colectie roz iar campania pentru sezonul rece ilustreaza aceeasi lume mono-cromatica, aparent inspirata din desenele animate cu Barbie.

Louis Vuitton a ales-o pe Eve Jobs, fiica lui Steve Jobs, sa promoveze modelul de geanta Twist in diferite nuante.

Eve Jobs a fost fotografiata de Ethan James Green intr-un context ecvestru, fiind bine cunoscuta pasiunea ei pentru calarit, reusind sa fie numita pe locul al cincilea in clasamentul primilor 1000 de jochei cu varste sub 25 de ani.

Campania este relativ simpla si promoveaza deopotriva prezenta lui Eve Jobs dar si diversitatea de nuante si accesorii ale gentilor Twist care pot fi purtate cu rochii, tinute din denim sau smart casual.

Brandul de lenjerie Savage x Fenty al artistei Rihanna alege constant cei mai in voga artisti si creatori de continut in randul adolescentilor.

Campania Savage x Fenty pentru toamna-iarna 2022-2023 le are ca ambasadoare pe actrita si cantareata Dove Cameron, cunoscuta pentru aparitiile ei in seriale Disney, si pe Olivia Cooke, actrita care joaca rolul Reginei Alice din noul serial HBO, „House of the Dragon”. 

Campania „Heaven by Marc Jacobs” a fost fotografiata de Harley Weir si este inspirata de estetica anilor ’90 si inceputul anilor 2000.

Campania ii are ca ambasadori pe actorii Kyle MacLachlan si Pamela Anderson si cantaretii Charli XCX, Dev Hynes si Doja Cat care au sustinut un concert in timpul prezentarii de moda Marc Jacobs din cadrul New York Fashion Week.

MacLachlan a mai aparut anul acesta atat in defilarea Prada dar si in campania Sprandi.

Fotografiata de Mert si Marcus, campania Balmain le are in centru pe Lila Moss, fiica lui Kate Moss, si Weng Chuol.

La 59 de ani, Nicholas Cage a fost ales ambasador al brandului francez-marocan Casablanca. Fotografiile realizate de Hugo Comte il prezinta pe Cage in tinute relaxate pentru zile de vacanta.

Tot pentru o legenda hollywoodiana a optat si brandul american Kith care l-a ales pe Jerry Seinfeld sa ii promoveze noua campanie.

Mai jos puteti admira alte campanii lansate de branduri precum Dsquared2, Neiman Marcus, H&M Studio si Holiday, Michael Kors, Loewe, Proenza Schouler, Fendi, Paco Rabanne si Swarvoski. Natasha Lyonne a pozat pentru Moose Knuckles, Anya-Taylor Joy si Nicholas Hoult pentru Jaeger-LeCoultre, Jessica Chastain pentru Gucci, Lucas Bravo pentru Persol, Lil Nas X pentru Coach, January Jones pentru Jonathan Simkai si Lupita Nyong’o pentru compania de bijuterii De Beers.

Mai jos veti gasi si alte campanii de moda din ani recenti.

Citește în continuare