Skip to content

Disney a inventat 2 culori „secrete” pentru a ascunde anumite lucruri in vazul tuturor in parcurile de distractii.

Parcurile de distractie Disney au o multime de secrete prin care reusesc sa aduca la viata magia desenelor animate care au marcat copilaria tuturor generatiilor contemporane. De-a lungul timpului s-a vorbit cu mare reticenta despre „Imagineers”, „inginerii imaginatiei”, care sunt in spatele intregului sistem spectaculos care ii face pe copii si adulti deopotriva sa evadeze intr-o alta lume in momentul in care intra pe portile Disneyland.

Dincolo de structurile narative care ordoneaza fiecare aspect al parcului, unul dintre cele mai importante elemente in crearea magiei si a unei lumi aparent fantastice este alegerea culorilor.

Un exemplu oferit deseori de imagineers in  putinele interviuri publice pe care le-au acordat a fost legat de Disneyland Paris unde castelul include nuante de roz mai intense pentru a iesi in evidenta in pozele vizitatorilor.

De obicei, cladirea este colorata prin caramizi gri, albe sau roz pal, dar zona Marne la Vallee de langa Paris este destul de innorata in mod obisnuit iar rozul creeaza un contrast ideal pentru a scoate in evidenta castelul pe fundal gri. In plus, nuantele de roz sunt folosite intr-un mod special pentru a crea o iluzie optica, castelul pare mult mai inalt si mai impunator decat este de fapt.

Fiecare detaliu este gandit pentru a crea o experienta cat mai placuta care sa ii faca pe fanii Disney sa revina si sa sustina brandul in continuare. Insa cei mai mari fani Disney care au bloguri dedicate parcurilor preferate au descoperit cele doua culori folosite la Disneyland pentru a ascunde anumite aspecte mai putin placute de ochii vizitatorilor. Spatiile, obiectele sau cladirile sunt in raza vizuala insa sunt colorate in asa fel incat sa fie trecute cu vederea si sa se piarda in fundal, sub forma unui camuflaj.

Prima culoare „secreta” se numeste „Go Away Green” si desi ar parea o nuanta simpla, efectul ei este acela de a „sterge” cladirie din fundal, de a camufla peretii constructiilor din campul vederii.

Nuanta este o combinatie de doua culori: verdele naturii care se regaseste din plin la Disneyland prin copaci, iarba, flori sau palmieri si gri sau maro, o nuanta pe care ochiul este obisnuit sa o ignore deoarece indica lucrurile sterse, neimportante. Intr-un loc in care predomina nuantele intense de roz, portocaliu, rosu, auriu sau violet, „Go Away Green” se pierde in fundal. 

Culoarea e folosita in proportii mici in special pe cosurile de gunoi care sunt extrem de multe la numar pentru ca una dintre regulile parcului este sa nu existe gunoi pe jos. Astfel, aveau nevoie de o culoare care sa ajute la camuflarea acestora. „Go Away Green” se mai regaseste si pe gardurile din interiorul sau exteriorul parcului pentru a ascunde zona din jur care ar putea vedea cladiri care nu se potrivesc deloc cu conceptul distractiei, pe zidurile constructiilor care ascund anumite distractii in constructie sau renovare precum Ratatouille, pe anumite conducte, electronice sau structuri utilitare.

Cel mai strategic loc in care este plasata nuanta este pe usa Club 33, clubul exclusivist unde au acces cei mai bogati clienti Disney. Astfel, nu ii frustreaza pe cei care nu isi permit sa plateasca 30.000 anual pentru taxa de membru care ofera servicii speciale, cei mai multi oameni nici nu stiu de acest serviciu si nu stiu ce se afla in spatele usii.

A doua nuanta secreta este „Blending Blue” care a aparut o data cu Walt Disney World din Orlando, Florida. A continuat in Disneyland Resort din Anaheim, California unde au existat constrangeri in privinta spatiului iar cladirile din parc au fost construite mult mai inalte, mai late si apropiate unele de altele.

In Anaheim, s-au folosit numeroase tufe verzi pentru a crea senzatia unor zone despartite de natura. In plus, majoritatea cladirilor au fost colorate intr-un nuanta de albastru cat mai apropiata de nuanta cerului. Pentru ca in Florida (supranumit si Statul Insorit) este o vreme mult mai calda decat in California, Imagineers au lucrat in mod special sa potriveasca nuanta cerului din Anaheim la vremea din zona deoarece nuantele din Orlando nu obtineau efectul dorit, si anume acela al cladirilor care se pierd in nuantele cerului. In modul acesta, pana si „Blending Blue” este adaptat in functie de parcul in care este folosit. Unul dintre reporterii care a spus povestea (si a auzit-o direct de la unul dintre Imagineers) a declarat ca nuanta este aleasa pentru a se potrivi pe toata perioada anului, nu doar pentru zilele insorite. Au folosit metode stiintifice si s-au facut zeci de teste pentru a camufla cladirile cat mai atent, indiferent de momentul vizitei.

In momentul in care se doreste un efect si mai puternic, sunt folosite ambele culori in proportii menite sa imite natura care se pierde la orizont. Un exemplu este cladirea care gazduieste „Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind” la parcul EPCOT de la Walt Disney World Resort din Bay Lake, Florida.

Constructia include cel mai mare carusel la interior din lume astfel ca exteriorul ei nu era important. Din acest motiv a fost nevoie de utilizarea nuantei de „Go Away Green” in partea de jos, incepand cu o nuanta mai inchisa si una mai deschisa pana la nivelul de inaltime al copacilor din zona. In partea de sus a fost adaugat „Blending Blue” de unde incepe linia cerului  – intregul efect este menit sa fie privit de la intrarea in pavilion acolo unde cladirea se vede in departare si pare pierduta in fundal.

Mai multe despre noutatile din parcurile Disneyland dar si despre puterea culorilor asupra starilor umane puteti citi mai jos.

Citește în continuare