Skip to content

La Milano exista o cafenea decorata de Wes Anderson dupa estetica filmelor sale. Recent, o tendinta pe TikTok prin care se creeaza videoclipuri in stilul lui Anderson a strans peste 2 miliarde de vizualizari.

In ultimele saptamani, una dintre cele mai populare tendinte pe retelele de socializare TikTok si Instagram a fost inspirata de estetica cineastului american Wes Anderson. Regizorul este cunoscut pentru cadre simetrice, culori pastelate si personaje care privesc direct in camera iar creatorii de continut din intreaga lume au incercat sa recreeze atmosfera Andersoniana.

Tendinta a aparut dupa ce Anderson a lansat primul trailer pentru cel de-al 11-lea film al sau, lungmetrajul „Asteroid City” in care cineastul a accentuat culorile si mai tare decat de obicei, devenind atractive pentru o intreaga generatie de tineri care iubeste estetica Tumblr.

In ciuda popularitatii lui Anderson, putini stiu ca exista o cafenea in Milano inspirata de filmele sale, proiectata chiar de regizor.

Bar Luce este situat la intrarea in complexul cultural Fondazione Prada din Milano, fiind proiectat de Anderson si inaugurat in 2015. Are un decor inspirat de anii 1950 si 1960, colorat in stilul specific cineastului care a creat „The Grand Budapest Hotel”.

Anderson era pasionat de design inca din copilarie, declarand ca isi dorea sa fie arhitect cand era foarte tanar „iar aceasta sansa care mi s-a oferit de a ma preface ca sunt unul adevarat este o fantezie din copilarie devenita realitate! Desi cred ca ar fi un decor de film destul de bun, cred ca ar fi un loc si mai bun pentru a scrie un film. Am incercat sa fac din el un bar in care as vrea sa-mi petrec dupa-amiezele mele non-fictive.”

Cafeneaua serveste o inghetata delicioasa (incercata de echipa Urban.ro, va recomandam sa incercati daca ajungeti in Milano) si aduce un omagiu atat esteticii lui Anderson – inspirata de cultura americana – dar si unor teme inspirate din cultura italiana.

Bar Luce a fost conceput ca „un spatiu pentru viata reala, cu numeroase locuri bune pentru a manca, a bea, a vorbi si a citi”. 

Din portofoliul lui Anderson, cafeneaua este inspirata din scurtmetrajul Castello Cavalcanti, care a fost lansat in 2013 si care face referire la filme clasice italiene precum „La Dolce Vita” si „Amarcord” de Federico Fellini.

Din cultura italiana l-a inspirat si Galleria Vittorio Emanuele, plafoanele arcuite si peretele din spatele barului fac referire la una dintre cele mai emblematice cladiri din Milano. 

Alte surse de inspiratie preluate din cultura milaneza sunt piesele cinematografice ale neorealismului italian, Anderson inspirandu-se din filmul Miracolo a Milano, realizat de Vittorio De Sica in 1951, si Rocco e i suoi fratelli, filmul din 1960 al marelui Luchino Visconti.

Avand in spate o echipa puternica de marketing care il promoveaza pe retelele de socializare, hashtag-ul #WesAnderson a ajuns in la peste 2,4 miliarde de vizualizari pe TikTok din videoclipuri postate de utilizatori care incearca sa recreeze atmosfera din filmele lui Anderson.

Tendinta a inceput la inceputul lunii aprilie, cand Ava Williams, o tanara americana cunoscuta cu pseudonimul „Girl on a train”, a postat pe TikTok un videoclip intitulat „Ar fi bine sa nu te comporti ca si cum ai juca intr-un film cu Wes Anderson”. Ea a facut fotografii fixe ale trenului de navetisti in care se afla — intre Niantic, Connecticut si pana la New York —, prim-planuri ale biletului si pantofilor ei si le-a imbinat intr-un videoclip de 24 de secunde pe ritmul piesei „Obituary” a lui Alexandre Desplat, care a fost folosita in The French Dispatch, lungmetrajul lui Anderson lansat in 2021. In cateva zile, videoclipul a avut peste 12 milioane de vizualizari.

Stilul recognoscibil al lui Anderson pare sa fi ajutat tendinta sa castige tractiune, fiind destul de usor de reprodus cu un smartphone si aplicatii de editare.

Una dintre cele mai izbitoare caracteristici ale filmelor lui Anderson este utilizarea simetriei vizuale. Cineastul este recunoscut si pentru atentia la detalii, decorurile meticuloase si cadrele compuse precum tablouri simboliste.

Pana cand „Asteroid City” va ajunge in cinematografe in luna iunie, fanii lui Anderson se pot distra si cu o serie de filtre care transforma culorile in stilul pastelat al filmelor sale dar si prin fonturi grafice in stilul posterelor sale.

“Asteroid City” va fi prezent lansat in cateva zile in premiera la Festivalul de film de la Cannes.  Noul film al lui Wes Anderson pastreaza “regulile” sale: umor, culori desaturate si o distributie care reuneste cei mai cool si mai smart actori actori ai momentului.

Din distributie fac parte Scarlett Johansson, Tom Hanks, Jason Schwartzman, Jeffrey Wright, Tilda Swinton, Bryan Cranston, Edward Norton, Adrien Brody, Liev Schreiber, Hope Davis, Stephen Park, Rupert Friend, Maya Hawke, Steve Carell, Matt Dillon, Hong Chau, Willem Dafoe, Margot Robbie, Tony Revolori, Jake Ryan si Jeff Goldblum. Au aparut chiar si cameo-uri pentru muzicienii Seu Jorge si Jarvis Cocker, care vor juca rolul unor cowboy.

Trailerul poate fi urmarit mai jos.

Citește în continuare