Skip to content

Lancôme lanseaza o colectie inspirata de 9 sculpturi din Muzeul Luvru care intruchipeaza frumusetea absoluta. Zendaya si Amanda Seyfried sunt ambasadoarele campaniei vizuale.

Brandul de beauty Lancôme si Muzeul Luvru au colaborat pentru o colectie in editie limitata care recunoaste ca adevarata frumusete transcede timpul si tendintele, asemenea capodoperelor din celebrul muzeu parizian.

Colaborarea s-a concretizat intr-o serie de produse Lancôme inspirate de frumusetea atemporala a catorva din peste 33.000 de opere de arta din colectia de la Luvru. Este vorba despre un concept pornit de la ideologia raspandita inca din perioada Renasterii care privea sculpturile clasice ca fiind o reprezentare a frumusetii ideale. Arta Antichitatii — care are un loc de cinste la Luvru — este vazuta ca punct culminant care a stabilit standardul prin care privim orice imagine, de la reclamele de la TV sau etichetele produselor de curatenie la campanii de moda si instalatii de arta contemporana.

Colectia in editie limitata cuprinde sapte produse la care s-a lucrat timp de doi ani.

Colaborarea dintre Lancôme si Muzeul Luvru este una fara precedent, institutia franceza care se numara printre cele mai vizitate obiective turistice din lume, este renumita pentru reticenta pe care o are in asocierea operelor din colectie cu branduri comerciale.

Colectia a fost inspirata de noua sculpturi care reprezinta esenta frumusetii si au fost muzele noilor produse: Venus de Milo, Victoria din Samotracia (poate cea mai fotografiata opera de arta din Luvru, dupa Mona Lisa), Corine, Diane de Gabies, Nimfa cu scorpion, Echo, Hygeia, Hermafrodita si Venus D’Arles.

Fiecarei sculpturi i-a fost asociata una dintre „zeitele” Lancôme, adica ambasadoarele brandului: Zendaya o reprezinta pe Victoria din Samotracia, He Cong pe Venus de Milo, Aya Nakamura pe Corine iar actrita Amanda Seyfried pe Diana de Gabies, zeita vanatorii sau a lunii.

Mai jos puteti urmari videoclipul spectaculos care promoveaza colectia.


Un fir comun care leaga sculpturile alese este faptul ca reprezinta femei increzatoare in pielea si in rolul lor. 

Pentru paleta de farduri si contururi, Lancôme a celebrat sculptura lui Corine, poeta greaca din secolul al V-lea i.Hr., prezentata in aripa Richelieu a Luvrului. Cele cinci nuante au fost create de make-up artistul Lisa Eldridge, care s-a inspirat din lumina minunata din aripa Richelieu a Louvre, unde este plasata sculptura. 

Zeita Hygie, un simbol al sanatatii si al bunastarii, este sursa de inspiratie pentru editia limitata a serumului Lancôme x Louvre de Advanced Génifique. Este o formula avansata care ajuta la restabilirea luminuozitatii si fermitatii tenului.

In cadrul colaborarii, a fost lansata si colectia L’Absolu Rouge, inspirata de patru statui din cadrul muzeului: Hermafrodita, Diane de Gabies, Nimfa Echo si Nimfa cu scorpion.

L’Absolu Rouge include patru rujuri cu extracte puternice de plante de trandafir care au la baza un ingredient activ recoltat manual in fiecare dimineata la sfarsitul primaverii. Toti trandafirii sunt obtinuti prin intermediul savoir-faire-ului francez Lancôme, intr-un amestec de uleiuri de trandafir pentru a dezvolta textura cremoasa si moale a rujurilor, cu uleiul Rosa Damascena Essence, extractul Rosa Centifolia si The Perpetual Rose.

Astfel, fiecareia dintre cele patru muze clasice le-au fost asociate cate un ruj L’Absolu Rouge Drama Matte. French Drama se inspira din Hermafrodita adormind, in timp ce French Tea aduce un omagiu gratioasei Diane de Gabies. Celestial Rose incapsuleaza spiritul lui Nymph Echo, iar French Touch canalizeaza esenta lui Nimfei cu scorpion.

Colectia este acum disponibila online pe site-ul Lancôme.

Cand a venit vorba de alegerea produselor, a fost important pentru brandul de frumusete sa includa atat produse de ingrijire a pielii, cat si de machiaj.

Laurence des Cars, directorul Muzeului Luvru, a declarat despre aceasta colaborare: „Cultura pop – cultura imaginilor in miscare, a publicitatii, a retelelor de socializare si a vietii noastre de zi cu zi – este adesea inspirata de aceste imagini si reprezentari atemporale, uneori foarte savante, alteori foarte vechi. Colectiile Muzeului Luvru sunt surprinzatoare si captivante in capacitatea lor de a oferi o lectura si o intelegere a modului in care aceste canoane se transforma, cum pot fi interpretate si cum evolueaza. Prin aceasta colaborare, Louvre, ca spatiu artistic modern, contribuie la rescrierea frumusetii in prezent.”

Cei doi ani petrecuti in lucru la aceasta colectie se justifica prin faptul ca ambele entitati au incercat sa gaseasca modalitati prin care pot fi puse in evidenta atat calitatile Muzeului Luvru dar si ale produselor Lancôme. S-a lucrat intens pentru a restrange numarul de sculpturi prezentate si pentru a se asigura ca povestile personajelor ilustrate — indiferent daca erau zeite sau mituri — corespundeau cu valorile unei femei asumate, luptatoare pentru propriile ei realizari si propria unicitate. 

La randul ei, Françoise Lehmann, directoarea brandului Lancôme la nivel mondial, a povestit cum a fost captivata de Luvru inca de la prima vizita pe care a facut-o in copilarie, in special de sculptura Victoriei de la Samotracia.

„Incepi sa te intrebi ce face din Luvru un loc pe care nu-l poti rata atunci cand vii la Paris. Si pentru ca Luvrul ofera mult mai mult decat sa privesti operele de arta, este cumva o confruntare cu propria ta umanitate. (…) Cand eram doar un copil, Victoria de la Samotracia a iesit in evidenta pentru mine, plasata sus pe scarile Daru. Aceasta statuie este un mesager al victoriei si un simbol al realizarilor. in povestea ei, exista multa umanitate si se pune accent pe schimbarea perceptiei asupra a ceea ce reprezinta victoria. Victoria este cea care planeaza deasupra capetelor oamenilor victoriosi. Ea are aripile abia desfacute si pluteste in aer, la fel ca o zeita care se odihneste pe corabia victorioasa dupa ce si-a incheiat lupta. Acest gest este foarte important, spunandu-ne o poveste ca nu este vorba niciodata doar de povestile oamenilor despre victorii, ci si de a fi capabil sa recunosti tu insuti victoria si sa te lauzi pentru realizarile tale.”, a povestit Lehmann.

Citește în continuare