Skip to content

The Rolling Stones a publicat un anunt misterios intr-un ziar local din Londra. Reclama care promoveaza o firma de reparatii de sticla sparta anunta de fapt noul album al trupei.

UPDATE 6 septembrie 2023: Dupa ani de speculatii si o campanie de PR impresionanta, membrii trupei Rolling Stones au anuntat lansarea albumului „Hackney Diamonds”, primul lor material cu melodii noi din 2005.

Detaliile complete vor fi anuntate astazi, in cadrul unui eveniment care va avea loc in cartierul Hackney din estul Londrei, unde cei trei membri principali ai grupului, Mick Jagger, Keith Richards si Ron Wood, vor fi intervievati in direct de prezentatorul emisiunii „Tonight Show”, Jimmy Fallon. 

Evenimentul de lansare va fi gazduit si transmis pe YouTube, disponibil la nivel mondial. Din Romania ii veti putea urmari la ora 16:25, linkul de transmisie il gasiti mai jos.

Anuntul vine  dupa o campanie de marketing masiva in care logoul grupului a fost proiectat pe structuri emblematice din New York, Los Angeles, Londra, Paris si alte orase importante. Mai jos puteti citi un articol de pe 24 august despre inceputul campaniei de promovare a albumului „Hackney Diamonds” despre care se crede ca va include si o colaborare cu Paul McCartney.

The Rolling Stones in concert la Paris in 2022

Dupa o cariera aproape legendara, The Rolling Stones isi permite sa incerce aproape orice, inclusiv campanii de marketing amuzante care aduc aminte de vremurile in care trupa isi promova primele albume prin ziare si reviste.

Zilelele trecute, in Hackney Gazette, un ziar local distribuit intr-unul din cunoscutele cartiere londoneze, a aparut un anunt criptic care promoveaza deschiderea companiei Hackney Diamonds in septembrie 2023.

La o prima vedere, reclama poate parea un anunt banal pentru o noua afacere locala. Insa pentru The Rolling Stones este un mod neconventional de a-si anunta noul material de studio.

Reclama a fost creata special pentru fanii infocati ai trupei si ofera indicii despre primul album The Rolling Stones din ultimele doua decenii care include numai melodii noi.

Anuntul din Hackney Gazette promoveaza o companie care ofera „specialisti in repararea sticlei. Echipa noastra prietenoasa va promite Satisfactie (n.r. Satifaction, celebrul hit The Rolling Stone). Cand spui Ofera-mi Adapost (n.r. referire la hitul „Gimme Shelter”), noi iti reparam ferestrele sparte (n.r. referinta la hitul „Shattered”).”

Reclama care anunta deschiderea „Hackney Diamonds” in septembrie 2023 a fost identificata de fanii trupei care au recunoscut logo-ul emblematic The Rolling Stones cu limba scoasa care puncteaza litera „i” din numele marcii.

Astfel, fanii si-au dat seama ca anuntul era o promotie pentru cel de-al 31-lea album de studio al trupei, care va fi lansat in cateva saptamani.

Fanii infocati s-au bucurat sa identifice piesele si sa le puna cap la cap prin referintele la momente importante din istoria trupei, asemenea unui puzzle. 

Campania de marketing a noului album se inscrie intr-o tendinta care domina industria muzicala de cativa ani: gamification. S-au facut studii de specialitate care arata ca publicul, in special cel tanar, este mai atras de idei care sunt livrate sub forma unui joc cu indicii ascunse pe care trebuie sa le descifreze pentru a intelege in intregime mesajul ce se vrea a fi comunicat. Este un mod simplu si inteligent de a implica publicul intr-o actiune de PR.

Pe langa logo-ul trupei si cele trei referinte discografice, „Diamonds” din „Hackney Diamonds” este o referinta la turneul de 60 de ani al trupei Rolling Stones, care a inceput anul trecut la Madrid.

Potrivit revistei NME, fontul folosit pentru „Hackney Diamonds” este acelasi cu cel folosit pe albumul „Some Girls” din 1978. Iar „Est 1962”, din subsolul reclamei, este o referire la anul in care s-a format trupa Rolling Stones.

Reclama duce spre un link web unde cei interesati isi pot inregistra interesul pentru serviciile oferite. Tot acolo este mentionat si Universal Music Group, care se ocupa de catalogul muzical Rolling Stones.

Noul album va fi primul lansat de la moartea, in urma cu doi ani, a bateristului Charlie Watts.

Anuntul din ziar contine si un numar de telefon la care clientii pot suna pentru a obtine o oferta. Daca sunati, un mesaj inregistrat spune: Bine ati venit la Hackney Diamonds, specialisti in repararea sticlei: Nu va suparati, reparati-o. Deschidere la inceputul lunii septembrie, Mare Street, E8. Inregistrati-va pentru un apel la www.hackneydiamonds.com. Haideti atunci”.

In timp ce Hackney este numele unui cartier londonez, Diamonds face referire la argoul englezesc pentru sticla sparta. Daca „Hackney Diamonds este intr-adevar un nou album Rolling Stones, cu piese noi, ar fi primul de la „A Bigger Bang” din 2005 si primul fara tobosarul Charlie Watts, care a murit in 2021.

Alaturi de Ronnie Wood, Jagger si Richards au celebrat anul trecut 60 de ani de cariera printr-o serie de evenimente speciale despre care puteti citi mai jos.

Trupa The Rolling Stones a fost formata in 1962 iar pana acum a lansat 25 de albume care s-au vandut in peste 240 de milioane de exemplare.

Infiintat in 1962 la Londra, grupul britanic a lansat 30 albume de studio, care au fost vandute in aproximativ 200 de milioane de copii pe plan mondial. „Their Satanic Majesties Request” (1967), „Beggars Banquet” (1968), „Let It Bleed” (1969), „Sticky Fingers” (1971), „Exile on Main St” (1972), „It’s Only Rock ‘n Roll” (1974), „Tattoo You” (1981), „Steel Wheels” (1989), „Voodoo Lounge” (1994) si „Bridges to Babylon” (1997) sunt printre cele mai cunoscute albume ale trupei. Grupul britanic a fost inclus in Rock and Roll Hall of Fame in 1989.

Cel mai nou single The Rolling Stones, „Scarlet”, a fost lansat la inceputul lunii august 2022. Piesa a fost inclusa pe varianta remasterizata a albumului „Goats Head Soup” (1973), care a avut lansarea pe 4 septembrie 2022. Albumul a cuprins si piesele „Criss Cross” si „Ghost Town”, o compozitie originala.

Pentru a fi aproape de fani in perioada pandemiei, membrii trupei au deschis primul magazin dedicat acestora, unde se gasesc haine, ochelari de soare, obiecte de colectie si toate albumele lansate pana acum.

Concertul sustinut de trupa The Rolling Stones pe plaja Copacabana in cadrul turneului „A Bigger Bang” a fost remixat, reeditat si remasterizat si va fi disponibil pentru prima data integral, momentan cu precomanda in diverse formate, inclusiv DVD, SD Blu-ray si LP.

„A Bigger Bang Live On Copacabana Beach” a avut loc pe 18 februarie 2006 si a fost un eveniment istoric, cu un public de peste 1,5 milioane de spectatori, acesta a fost unul dintre cele mai mari concerte gratuite din istorie.

Citește în continuare